Akta pallen, Fredrik

Fuck all jävla bantning! Ja ialla fall veckan ut. Nyss hemkommen från Fredrikshavn - det flyter numera mer Tuborg & Gammeldansk än blod i mina ådror. Det kan vara därför jag är så jävla yr... Nåja, jag ska inte klaga, det har varit några trevliga dagar men som vanligt får jag en släng av Tourettes - så fort jag närmar mig färjeläget i GBG vill jag helt plötsligt skrika "DANSKJÄVLAR!!" och får bita mig hårt i tungan för att hålla det inne. Det är samma sak i kyrkor - så fort jag kommer in i vapenhuset kommer jag på svordomar som kittlar på tungan och bara vill ut. Det är bara ren tur att jag svarade "ja" och inte "kuk" i somras när prästen frågade "tar du denne Eric Charles William Desmeules till din äkta man etc etc etc...

Nåväl, Danmark var det ja... Har förtärt så mycket cigg och alkohol att Keith Richards skulle buga för sin överman (kvinna) om han varit där (men det kan han ju i och för sig ha varit, det var väääldigt rökigt i hotellbaren). Särskilt ciggen har varit lättrökta - man får ju röka ÖVERALLT! Jag älskar Danmark... fast det vore ännu trevligare om det inte bodde så mycket danskar där - de har ju talfel allihop - svälj gröten människor! Fast efter några öl blir det mycket lättare att förstå vad de säger - jag brukar bli väldigt duktig på språk efter lite sprit (har ett svagt minne av att jag kan ha pratat serbokroatiska med några ex-jugoslaver i en skog utanför Bengtsfors folkets park en sen kväll i min tidiga ungdom men det ska jag låta vara osagt...)

Nåväl, Danmark var det ja... De få kilon jag lyckades få bort från min kurviga, men o så sexiga, lekamen innan vi åkte är förmodligen redan tillbaka med ett skadeglatt leende. Jag tycker mig kunna höra en cellulitjävel fnissa... men det var det fanimig värt! Så mycket mat på så lite tid... men jag har å andra sidan inte ätit så mycket potatis utan mest kött och det är ju bra enligt (den förbannade kuren jag fått för mig att följa) GI-metoden. Har inte ätit så mycket choklad heller (min man äter för två däremot - att be honom att bjuda på en chokladbit är som att be honom att repa sin egen bil eller att döda sin förstfödde son) men spriten har jag varit svårare på...och vin... och öl...

Nåväl, Danmark var det ja... Väldigt skönt att komma iväg från permafrosten som verkar ha kommit för att stanna i Säffle och komma till Fredrikshavn där det bara blåser lite, 6 plusgrader, inte ett snökorn och bäst av allt, snoret fryser inte till is, vare sig i näsan eller utanför!! Aj löööv itt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback