Smells like fish, tasts like chicken

Prisa Gud, det finns en sushi i Karlstad!! Nu slipper min langare (Eric) åka ända till Sthlm för att införskaffa min drog! Sa jag drog? Jag menade min livsluft, den essens min tillvaro kretsar kring. Ack, funnes icke sushi då vore jag blott en blyg viol i vår herres hage, den ynkligaste av ynkliga, en spermie som simmar åt fel håll, en matematiker som inte kan räkna, en författare som är analfabet... ja listan kan göras lång... åh jag, arme tok, som suttit här i min mörka håla och väntat och väntat på veckoleveransen... som jag har lidit... all denna längtan och kval... hade jag bara flanerat lite i vår vackra residensstad Karlstad så hade jag månne gjort denna upptäckt tidigare men nej. Nu var det min älskade make som tog med mig i häst och vagn till Karlstad. Vi voro trötta och frusna när vi kom fram men då fick jag se.... långt borta i horisonten... sushi-bar!

Kommentarer
Postat av: Helle

Ack, huru sjuklig Eder upperbarelse äro! Gudomligt att få insupa denna så av naturen störande skrift. Rent osantitär för hufvudets hälsa men ack så omhuldande för själen. Jag bjuder Er mitt varmaste tack! Tack!

2007-02-16 @ 10:14:16
Postat av: papperdrake

Tack för detta beröm, jag skall taga det till mitt hierta och begrunda det. Min lifmedicus har ordinerat mig att fara till ett sanatorium och dricka brunn för att blifva af med denna lungsiktighet som jag tycks lida af men då detta synes mig hvara ett allt för kostsamt äfventyr har jag beslutat att stanna hemma och förblifva så osanitär som bara jag kan hvara.

Postat av: Helle

Kära Vän, att förblifva osantiär kommer för Er att blifva det enklaste av enklast. Ni äro redan så långt kommen på denna väg. Önskar ni forsatt kompanjemang längs vägen, tveka ej att låta mig veta detta. Jag äro Eder följeslagare så långt Ni önskar.

2007-02-18 @ 19:35:31
Postat av: papperdrake

Kära syster, edert hierta äro fyllt af sympati och pervesioner, så äro mitt. Jag tackar för edert erbjudande och låter härmed meddela att jag gierna önskar kompanjemang på denna fortsatta färd mot vansinnets brant. I äro lika onsanitär som jag och jag tror och önskar att vi kommer att hava riktigt trefligt under resans gång. Eder tillgifna Pappersdrake önskar Eder en fortsatt treflig dag.

2007-02-19 @ 08:44:23
URL: http://pappersdrake.blogg.se
Postat av: Helle

Ack, detta värmer mitt sjukliga hierta! Vi tu voro lika illa däran i hufvud tillika hierta. Enade vi stå och enade vi gingo. Med hopp om sent tillfrisknande för oss båda/
Eders alltid lika sjukliga

2007-02-19 @ 09:12:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback