Utan vin i två dagar försmäkta jag i denna lägenhet!

Dagens Arne Hegerfors: när man loggar in på en blogg, borde det inte då heta att man bloggar in?
taaaaaaaaaack!
Jag? Blond? Jajjamensan, nästan ända in i roten!
Och det var afton och det vart morgon den andra dagen av total frid... är man- och barnledig hela helgen men ingen att leka med och inget rödvin som jag kan bli så full av att jag får en låtsaskompis... Vad göra? Hmm, om jag skulle ta och starta ett projekt? Kanske fördjupa mig i knypplingens ädla konst eller kanske koka en stek? Kanske ställa upp avancerade ekvationer? Om en penis i erigerat tillstånd är 15 cm i genomsnitt, hur många meter stock har man då fått hittills i sitt liv? Och hur många kilo? Sug på den du! (Tack igen, Arne)
Eftersom vi snart ska flytta vore det ju på sin plats att börja rensa ut lite skräp... var ska jag börja... jo, nu vet jag, mot barskåpet! Vad finner vi där?
1.  1½ flaska vinglögg (aaah, jag minns när jag och min gladiatiorkompis Grogg hade glöggprovarafton! eller... gör jag det???)
2.  1 flaska julsnaps (pors, ingefära, enbär, kummin, koriander, kanel och kardemumma i en härlig symbios. Passar nog bra till friterade barr... men är det GI-rätt?)
3. nästan en hel flaska dålig grappa (det är ju därför den nästan är hel ju... döh...)
4. ½ flaska skåne (tänk att ett helt landskap kan få plats i en liten flaska... sa jag att jag är blond förresten?)
5. en hel O.P (ja, min käre man köpte jävligt mycket julsprit i år...)
6. ½ flaska kiwilikör som nog smakar lika illa som den ser ut att göra och eftersom jag redan knappt har ledsyn vill jag inte riskera att bli helt blind genom att smaka på den.
7. en skvätt baileys
8. en mindre skvätt baileys mintchoklad
9. nåt jordgubbsslisk

Alla vet ju att baileys är gjord på alfalfagroddar  och gamla löv så att om jag nu till äventyrs skulle ta och dricka lite sånt så skulle ju det inte innebära att jag avvek från min diet på något sätt, eller hur?? ELLER HUR???!!! Nä, just det!

Ett annat alternativ som slår mig såhär i skrivandets stund är ju att koka kräm... JAA, i med all sprit i en gryta, men vad du än gör, låt den inte koka upp!!! Värm på den lite försiktigt bara och red sedan av med lite potatismjöl. Serveras direkt ur kastrullen med några blad citronmeliss som dekoration. Bon apétit.
Så sörru, mätt och full på mindre än fem minuter! Släng dig i väggen, mat-Tina!


Kommentarer
Postat av: Helle

Klart du kan koka kräm på spriten! Ha i lite fullkorn bara så blir det lågt GI. Om du tar maizena istället för potatismjöl är du hemma. Se bara till att inte käka pasta till så är det lugnt. Har faktiskt hört att en fullkorns-baileys är på g ut i butikerna oxå!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback