koooonstigt vaaa?!

Angående studenterna på Konstfack (Konstfuck - en skola jag skulle söka till, låter som roligare skolprojekt.) och deras små projekt såsom grafitti och krossad ruta på tunnelbana och fejkade psykbryt säger Ernst Billgren följande: Om det är gjort i ett konstnärligt syfte så är det konst.
Tack Ernst, detta skall bli mitt nya motto i livet. Jag vill från och med nu bli titulerad konstnär och allt jag gör kommer att ske i ett konstnärligt syfte! Så vänner, bli inte förvånade om jag visar brösten på ICA, rånar en bank, ligger med din granne i ditt kök, hoppar hage på din garageuppfart, badar i ditt anletes svett, häller vatten på ditt kuvert eller blottar mig på Duse. Det. Är. Kööööööönst. Och med tanke på ryktesspridningen i vår liiiiilllla iiiiiinskränkta skiiiiiitstad så dröjer det väl inte mer än till lunch idag förrän halva stan tror att jag faktiskt har gjort allt det jag just listat. Men det gör ju inget för det är ju gjort i ett konstnärligt syfte och då är det ok.

Kommentarer
Postat av: whatthefuckdotcom

hahaha, underbart skrivet... Nästa gång jag ska slänga mina sopor så ska jag göra det rätt in på en polisstation... och kalla det konst, då är det ju ok, he he he ;)

Postat av: anna

Ja precis. Detta skall hädanefter blifva min melodi.

2009-02-16 @ 11:03:15
URL: http://pappersdrake.blogg.se/
Postat av: Helle

Är det dessutom inte sketlöjligt att konstpack(hahahaha) ska betala notan?

2009-02-16 @ 14:53:56
Postat av: anna

rätt åt dem när de lurar i sina elever att det är konst

2009-02-16 @ 15:02:47
Postat av: blydagg

Inte så konstigt om du frågar miiig !

2009-02-16 @ 16:14:35
URL: http://blydagg.blogg.se/
Postat av: E

Hahahah vi talade om detta idag, helt sinnes men shit vilka roliga projekt man skulle kunna göra...

2009-02-16 @ 18:26:08
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: walla

hahahahheheheh go girl..konst är ljuvligt!!

2009-02-16 @ 21:03:55
URL: http://wallaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback