kort sammanfattning av veckan som gick:

måndag: svägerska fyller 36. Svägerska bjuder på smörgåstårta. undertecknad går upp två kilo. drygt.
tisdag: tränar karate. går ner två kilo. drygt.
onsdag: dansar med vargar och annat löst fôlk. maken kommer hem.
torsdag: min lille sockerskorpa fyller 14 år. sockerskorpan är full i finnar, fjun och målbrott. tränar karate. får ligga. jag alltså. inte sockerskorpan. nån jävla måtta får det väl vara. han ska in i kloster. när han blir 30 kanske han kan få skaffa sig nån att hålla handen med. kanske.
fredag: sockerskorpan och maken åker bort i 6 dagar. undertecknad åker till bolaget. börjar kunna se i färg igen. firar fredag med lets dance och gin tonic. somnar i soffan 22.25. Tjoho, partyanimal.
lördag: panikvaknar kl 05.30. Har storslagna planer på långpromenad, stryka tvätt, virka köksmöbler e. dyl. Fastnar framför tv'n och skidskytte-vm. Framåt kvällen (nåja, efter 12 i alla fall) öppnas återigen ginflaskan. Ser på melodifittivalen och snöstormen. Ringer in och röstar på snöstormen som vinnare. Går och lägger mig klockan 22.30. Måste sluta vara uppe så sent....
söndag: vilodagen. börjar lite lätt med sista dagen av skidskytte-vm, ökar på med herrarnas dubbeljakt och toppar med egen promenad. chockad av denna kraftansträngning tillbringar undertecknad eftermiddagen i tv-soffan. kommer så småningom på att -jävlar! är det inte oscarsgalan i natt? Joo det är det minsann. Jaha men det var väl fan att jag skulle gå upp så tidigt då! Borde jag inte ha sovit lite till då så att jag orkar vara uppe i natt? Jo det hade ju varit en bra idé men nu sitter du här , vaken, pappskalle. Påminner mig om att inte prata så mycket för mig själv. Äter middag, tar ett par glas vin och glömmer bort vad det var jag skulle påminna mig om.

Jaha ja, så nu sitter jag här... full i vin och fan och väntar och väntar och vääääääntar på att den jävla oscarsgalan ska börja. Förra året eller möjligtvis året innan dess satt jag uppe och vakade ända fram tills att det började. Då la jag mig tillrätta i soffan och bara blundade lite... tills galan var slut... AAAAAAAAHHHH!!!! jag blev om möjligt ännu mer störd av detta  än jag varit tidigare...
Ett annat år satt jag i Egypten med min make (ja inte make då, han var lyckligt ovetande om att han skulle bli det då, stackarn) och en kompis till honom och tittade. Alla tre förkylda - jag, tyst och tapper i vanlig ordning och de två, med varsin man-cold, ingen lek... för mig alltså...
Håll tummarna för att jag orkar hålla mig vaken inatt...

Kommentarer
Postat av: walla

ja verkligen hur orkar du vara uppe såååå??? ;))



Alvaräkan är fan född till att vara en poser. läste du häromdagen att hon headbangade till boten Anna på persiska!!!! Fatta bilden... alva, 4,5. seriöst huvudskak & posing framför spgeln med en persisk version av boten Anna i bakgrunden!!...



Postat av: anna

måste ha varit en syn för gudar det :) men hur fick ni tag på en persisk version av boten Anna och framför allt, VARFÖR?

2009-02-23 @ 10:16:23
Postat av: Camilla

OH fan är han redan 14!!!! Var det så länge sedan du såg att jag rökte tunisiska cigg på assis.. Fan inte börjar vi väl bli gamla??

2009-07-02 @ 23:29:32
URL: http://cacemillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback