Måste få ur mig lite till...

Vill inte på något sätt ge mig in i debatten om huruvida Marklunds bok "Gömda" är sann eller ej, snarare tvärtom. Nu kan man vareviga dag läsa nåt nytt inlägg om detta, som om det vore hela världen... I samma stund utsätts x antal kvinnor för misshandel i hemmet men det är liksom inte det viktiga längre utan huvudsaken är ju om "Mias" historia är sann eller inte. Men skit i det! Fokusera på de som faktiskt lever i destruktiva förhållanden istället för att älta om en bok som, sann eller inte, uppmärksammade ett utbrett problem i vårt samhälle. Måste tillägga att jag själv inte läst boken ifråga, den låg lite för nära min egen situation när den kom ut. Det är kanske därför  jag blir så heligt förbannad också men det hade jag nog blivit ialla fall.

Kommentarer
Postat av: Helle

Läste intervju med "riktiga" Mia och hon säger att boken är sann. Känns dock som om det enbart är en mediekupp. Synd att den är så missriktad och inte fokuserar på jut det du tar upp. Typiskt.

2009-02-16 @ 14:57:58
Postat av: walla

såg en debatt om det i TV för någon månad sedan.. Allt verkar ju helagalet! Och Anna, tror du att jag läst den..?? nä, just det. Jag har INTE det haha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback