och liiite till...

USAs ekonomi är som bekant kört i botten. Läste igår att Bush under sin tid lyckades fördubbla landets statsskuld. Det är bra jobbat till och med för ett rikspucko som han. Min teori är att om man inte lyckas vända den här trenden kommer vi inom några år att ha ekonomiska flyktingar från USA här och då undrar jag stilla; hur kommer ni att se på dessa flyktingar? Amerikaner är väl inte utlänningar eller? De ser ju likadana ut som vi, de pratar ju så man förstår. Kommer det att komma lika skrämmande insändare om dessa flyktingar i vår lokala tidning som det nu finns om de flyktingar som redan finns på orten? Jag kan ge mig fan på att det skulle bli ett annat ljud i skällan då. Inte skulle ni väl säga att de kommer hit och tar våra jobb då va? Eller förfasas över att de tar hit sina släktingar? Eller skaffar sig en svensk make/maka? Och vad ska ni ta till för öknamn då?

Kommentarer
Postat av: Helle

"Öh, öh, öh..Jävla blondskallar! Nä, vänta lite nu.."

2009-02-16 @ 14:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback