The Oscarsgalan 2009

02.10    20 minuter kvar tills galan börjar, rödamattan-intervjuer för fullt. Lägger mig ner under täcket i soffan och blundar lite. Meeeen AHA! Jag har ställt mobilen på väckning kl 02.30. I'm all set.

02.30    Vaknar till mer av en slump än av mobilen tror jag och inser att NUBÖRJARDET! Mäh! Hugh Jackman - why? Saknar Billy Crystal även om det var ett tag sen nu...eller vänta lite här nu... fan, han är ju snygg! Som fan!! Som i hade-vi-haft-frikort-i-vårt-äktenskap-så...-snygg!!! Det kommer att bli en bra gala.

03.00     Laddar på med de tunga grejerna för att hålla mig vaken: Glass och pucko (drycken, inte maken hehe)

03.45    Hugh Jackmans musikalnummer slutar och jag kan sluta flämta upphetsat samt torka fradgan från mun och haka

04.07    Blir lite dimmig i ögonen när Heath Ledgers familj håller tacktal. Fan, jag som är så hård och kall, vad hände?

04.15    Kvinna i röd klänning och hela munnen full av tänder har vunnit och är jätteglad. VAR.ÄR.HUGH??

04.22    Däääääär äääär han =-)

04.25    Glassen är sluhuhuhuhuuuuuut!

04.30    Tar en kopp kaffe istället dårå...

04.40    Ååh, Anthony Hopkins i bild!

04.41    I want to eat his liver with some fava beans and a nice chianti

04.53    Oj! Vilka tajta byxor John Legend har på sig! Och vad glad han verkar vara över att de är så tajta. Ner-till-halva-låret-glad.

05.15    Reese Witherspoon presenterar ett pris. Hon sticker då ut hakan. Hon verkar ha hakat upp sig på något. Vad är haken? Hak-una matata! Det blir varken ha(c)kat eller malet! Gud jag behöver sova snart!
Tre priser kvar och jag kämpar på trots mjölksyran! Tag lärdom skidskyttar!

05.25    Bästa kvinnliga huvudroll. Jag gråter.
05.35    Bästa manliga huvudroll. Jag gråter inte men Sean Penns tacktal är fan bäst!
05.50    Bästa film och gulligt barn på scenen ler. Mer behövs ej, kranen är på igen. Måste nog se Slumdog millionaire - en film som vinner 4000 oscars kan inte vara helt dålig tycker man.

05.55    Galan är slut och jag försöker sova lite. Hoppas få drömma nåt rosenskimrande och gôtt. Men nej, drömmer om en fet polska som slevar kall gröt på min nakna, vita mage. Precis som vanligt.

Fan.

Kommentarer
Postat av: Helle

Du är en mycket sjuk människa.

I love it.

2009-02-23 @ 17:10:12
Postat av: whatthefuckdotcom

Hahah, underbar resume av Oscarsgalan, du slog huvudet på spiken i din sammanfattning :) Lovely :)

Postat av: anna

tackarrrr :)

2009-02-23 @ 18:20:55
Postat av: walla

instämmer med den översta...du är en mycket sjuk människa hahahahaha

2009-02-23 @ 19:46:47
URL: http://wallaz.blogg.se/
Postat av: Blydagg

Din man säger att ni har visst frikort. Och du är mitt ! He,he ;-9

2009-02-23 @ 20:49:58
URL: http://blydagg.blogg.se/
Postat av: E

Tack för den underbara beskrivningen för en tröttis som jag,lovley ;-D

2009-02-24 @ 16:52:08
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Madde

Hahaha jo du har alldeles rätt men jag fick en gång ett halsband där det var stavat på det viset och det halsbandet har kommit att betyda väldigt mycket för mig så då fick det också bli så i min tattuering :) Och sen är det ännu lite roligare nr folk får störa sig lite och inte vet anledningen ;)

2009-02-27 @ 01:05:58
URL: http://madsown.blogg.se/
Postat av: E

Tack snälla rara du, uppskattar det. Stor kram

2009-03-01 @ 17:31:51
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: e

Tack,det värmde! Hoppas att allt är bra med dig, må väl.

2009-03-17 @ 19:12:08
URL: http://thedevilwears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback